AZYLOVÝ DŮM
Azylový dům je spolufinancován v letech 1/2019 - 12/2021 z projektu
ROZVOJ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PARDUBICKÉM KRAJI II.
Posláním služby Azylový dům je pomoci ženám a matkám s dětmi v nepříznivé životní situaci poskytnutím ubytování na přechodnou dobu a podporou při vyřizování osobních záležitostí a zajištění základních potřeb.
Cíle Azylového domu:
Služba je určena pro matky s dětmi a ženy do 64 let, které:
Služba není určena pro ženy, které:
Dostupnost služby:
Rozsah služby:
Poskytnutí ubytování – uživatelka je ubytována na pokoji, s možností zajištění všech základních životních potřeb, a to na dobu nezbytně nutnou k vyřešení své situace. Azylový dům má celkem 10 bytových jednotek. 9 bytových jednotek je určeno pro matky s dětmi, 1 bytová jednotka je určena pro max. dvě ženy bez dětí. V případě potřeby můžeme i tento pokoj použít pro matky s dětmi. Každý pokoj má vlastní koupelnu s WC, kuchyňský kout, vlastní běžné úklidové prostředky, je možné si zapůjčit např. vysavač, žehličku ...
Umožnění praní, žehlení, úklidu, drobných oprav ložního a osobního prádla - veškerévybavení umožňuje uživatelkám praní a celkovou hygienu. Pro opravu osobních věcí a ložního prádla je možné zapůjčit si šicí potřeby. V případě potřeby je možné využít oděvů z našeho charitního šatníku. Výměnu ložního i osobního prádla si každá uživatelka zajišťuje sama dle své potřeby.
Pomoc při zajištění stravy – uživatelky mají vytvořeny podmínky pro samostatnou přípravu stravy na svých pokojích, nebo mohou po dohodě využít společné vaření ve společenské místnosti. Uživatelky mohou v případě krize využít potraviny, které máme k dispozici v rámci potravinové pomoci. Uživatelky si mohou ve svém osobním plánu domluvit pomoc pracovnice při vaření a pečení.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí – pomáháme při běžných záležitostech jako je vedení domácnosti, finanční hospodaření, vyřizování osobních dokladů, sociálních dávek, zajištění lékařské péče. Informujeme uživatelky o možnostech sociálních služeb, o sociálních dávkách, o základních právech a povinnostech, o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálnímu vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě.
V případě zájmu pomáháme uživatelkám při kontaktu s rodinou, podporujeme sociální začleňování, pomáháme při hledání zaměstnání, orientaci v pracovně právních vztazích, vyhledávání na internetu, včetně uplatňování zákonných nároků (podávání žádostí, vyplňování formulářů). Pomáháme při komunikaci s odborníky, podporujeme při navázání institucionální i svépomocné pomoci.
Doba pobytu:
Kapacita služby:
10 pokojů pro 10 uživatelek a 22 jejich dětí
Způsob poskytování služby:
Uživatelky přijímáme na základě předchozí dohody se zájemcem. Při zahájení poskytování služby je s uživatelkou sepsána Smlouva o poskytování sociální pobytové služby Azylový dům. U každé uživatelky služba probíhá dle jejího osobního plánu, který vychází z její aktuální potřeby. Osobní plán uživatelka průběžně s pracovnicí aktualizuje a hodnotí. Pracovnice uživatelku podporuje a provází v naplňovní cílů a zároveň respektuje její stanovené priority. O poskytování služby se vedou písemné záznamy.
Bez souhlasu uživatelky podnikáme jen takové kroky, které zabraňují bezprostřednímu ohrožení jejího života nebo života a zdraví jejích dětí, popřípadě chrání chod našeho zařízení před vážným narušením.
Uživatelka může ukončit službu na vlastní žádost tím, že najde uspokojivé řešení svého problému, popřípadě se napojí na jinou službu, která jí dostačuje, zajistí si jiné bydlení. K ukončení služby dochází zpravidla po vzájemné dohodě, kdy pracovnice a uživatelka zhodnotí vzájemnou spolupráci. Podpisem „Dohody o ukončení poskytování sociální pobytové služby Azylový dům“ je zpravidla poskytování služby ukončeno. Ze strany poskytovatele ukončujeme poskytování služby dle platných vnitřních předpisů.
Místo poskytování služby - popis budovy:
Službu Azylový dům provozujeme v třípatrové budově, která se nachází u hlavní silnice na oploceném pozemku. Vlastníkem budovy je Město Žamberk.
Do budovy se vchází hlavním vchodem po schodech do vyvýšeného přízemí, kde jsou společenská místnost, 2x WC, 2 bytové jednotky se společnou chodbičkou, 3 vybavené pracovny, šatna se sprchovým koutem.
V 1. patře se nachází 6 bytových jednotek. Vždy 2 bytové jednotky mají společnou chodbičku. Každá bytová jednotka sestává z pokoje o velikosti zhruba 23 m2, koupelny a WC. Pokoje jsou dvoulůžkové až čtyřlůžkové s možností postýlky. Jeden pokoj je pětilůžkový a má samostatnou malou kuchyňku.
Všechny prostory jsou zrekonstruovány. Ve 2. patře (podkroví) se nachází samostatné 2 bytové jednotky, herna pro děti, výtvarná dílna. V suterénu budovy je prádelna, sušárna, kočárkárna, sklady, charitní šatník.Ve společenské místnosti se mohou uživatelky scházet, pracovat, vzdělávat se a přijímat své návštěvy. Herní místnost slouží hlavně ke hře dětí, cvičení dětí i maminek. V podkroví se nachází pracovní dílna, která slouží uživatelům k pracovním činnostem (výtvarné činnosti, šití, ...). Kolem budovy je zahrada s herními prvky.
Materiální vybavení:
Pokoj - kuchyňská linka, nádobí, čtyřplotýnkový sporák s troubou, lednice, mikrovlnná trouba, rychlovarná konvice, skříně, postele, lůžkoviny, stůl, židle
Společenská místnost – kuchyňská linka, sporák, nádobí, stoly a židle, počítač s připojením na internet, televize, DVD, knihovna
Herna a terapeutická místnost – koberec, žíněnky, lavičky, žebřiny, gymnastické míče, hračky a herní pomůcky
Pracovní dílna - stoly a židle, šicí stroj, pracovní pomůcky, skříně a police, pracovní a výtvarný materiál
Prádelna – automatické pračky, vířivá pračka, sušička
Zahrada - prolézačka se skluzavkou, pískoviště, síťová prolézačka a pružinová houpačka, fotbalové branky, stoly, lavice
Úhrada za pobyt - ceník:
Žena pečující o dítě |
100 Kč/den |
Každé dítě |
40 Kč/den |
Žena bez dětí |
130 Kč/den |
Zájemkyně o službu Azylový dům si domluví schůzku v Azylovém domě telefonicky nebo písemně. Dle domluvy se osobně dostaví na jednání. Zde ji poskytneme informace o Domovním řádu, nabídce služeb, podmínkách plateb a Smlouvě o sociální službě. Dále si prohlédne pokoj a společné prostory. V případě jejího zájmu o službu je sepsána „Dohoda“, kde si uživatelka a pracovnice dohodnou další spolupráci.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Principy (zásady) poskytování služby:
![]() |
![]() |
Bc. Dagmar Jansová
![]() |
465 321 295, 465 321 327 |
![]() |
jansova@cestaprorodinu.cz |
![]() |
Čs. armády 728, Žamberk 564 01 |
![]() |
/CestaProRodinu728 |